U okviru ovogodišnje Ljetne škole informatike, 22.8.2022., organizirana je radionica za nastavnike pod nazivom "Escape room igre u nastavi".
Kako je svakom nastavniku uvijek problem podići motivaciju učenika i obogatiti nastavu novim metodama rada, sudionici radionice upoznali su Escape room igre kao aktivnosti koje angažiraju učenike i učenici ih vrlo rado prihvaćaju te se mogu implementirati u različitim fazama nastavnog procesa: od uvoda i najave tematike, do ponavljanja i uvježbavanja gradiva.
Sudionici su se upoznali s osnovnim komponentama svake Escape room igre na koje je posebno potrebno obratiti pažnju: na cilj igre koji može biti bijeg iz sobe do dolazak do nagrade, priče koja je jedna od najkreativnijih elemenata svake escape igre jer sadrži osnovnu ideju o tome što želimo ovom igrom učenicima prenijeti, što želimo da nauče kroz niz problema i izazova koje rješavaju koristeći svoje znanje, istražujući internet ili koristeći niz hintova i pomoćnih informacija unaprijed pripremljenih od strane nastavnika.
Kako bismo nastavnike osnažili za izradu digitalnih Escape igara upoznali smo ih sa nizom web alata kojima mogu izraditi kodirane poruke, anagrame, rebuse i izraditi izazove koje učenici trebaju premostiti kako bi došli do krajnjeg cilja. Nastavnicima je demonstriran način izrade digitalne Escape igre pomoću Google Formsa, a u okviru radionice samostalno su izrađivali prve digitalne Escape igre u alatu Genially.
Nadamo se da smo radionicom prenijeli niz ideja i kreativnih primjera te se veselimo veselim i izazovnim satovima naših sudionika u kojima će učenici uživati rješavajući zagonetke Escape room igara naših sudionika.
Radionicu za nastavnike osmislila i provela Daniela Usmiani, nastavnica matematike i informatike u Srednjoj školi Bedekovčina.